top of page
Søk

Hvorfor CRM?



Selv mindre bedrifter står overfor store utfordringer når det gjelder å finne nye og bedre leads, og samtidig opprettholde eksisterende kunder fornøyde. Mange småbedriftseiere tror at CRM-systemer (Customer Relationship Management) er forbeholdt større selskaper, eller at tiden ikke er riktig. Men et CRM-system er faktisk et av de viktigste verktøyene et selskap kan investere og implementere for å opprettholde sin suksess og vekst på lang sikt.


Datakvaliteten varierer i bedrifter når det gjelder kunde- og kontaktinformasjon, og mange har et stort behov for et "sentralt arkiv" som samler alle kundedata på ett sted, og som gir bedriften større muligheter for å skape bedre og flere relasjoner. Utfordringer som kan eksistere inkluderer blant annet manglende kontaktinformasjon etter at en selger har forlatt selskapet, silotankegang når ulike team prøver å samarbeide for å hjelpe en kunde, og manglende struktur i prosessen som gjør at man mister potensielle kunder.


Ved å implementere et CRM-system kan du overvinne disse utfordringene og dra nytte av flere fordeler, som for eksempel å lagre all kundeinteraksjon og informasjon på ett sted, følge opp salg og markedsføringskampanjer mer effektivt, og ha tilgang til kundeinformasjon uansett hvor du er. CRM-systemer gjør det også mulig å generere nøyaktig budsjettinformasjon på kort varsel, og å identifisere hvilke kunder som ikke har kjøpt fra deg på en stund eller hvem som har kjøpt produkt A, men ikke produkt B.


Som en mindre bedrift kan det være vanskelig å finne ut hvor du skal begynne når det gjelder å implementere et CRM-system. Hvis du er nysgjerrig på hvordan et CRM-system kan hjelpe bedriften din og trenger noen tips om hvordan du kommer i gang, kan du se nærmere på løsninger som Webson.


Ønsker du å se hvordan Webson fungerer i praksis? Trykk på denne linken

bottom of page