top of page
Søk

Hva er en CRM-database?



En CRM-database samler all informasjon om kundene dine. Med oppdatert og relevant data kan et CRM-system gi betydelige fordeler på mange nivåer. Ved å tiltrekke seg riktig type kunder, gjennomføre målrettede markedsføringskampanjer og generere salg på forskjellige nivåer, kan bedriften din oppleve økt suksess.


Tenk på et CRM-system som motoren i alt salg, markedsføring og kundeservice, og informasjonen som drivstoffet som får det til å fungere. Jo mer relevant informasjon du har, jo bedre kan systemet fungere.


Hvilke typer data bør inkluderes i en CRM-database?


Hvert selskap bør tilpasse strukturen etter sine spesifikke behov. Vanlige deler inkluderer grunnleggende informasjon om kunden eller prospektet, slik som kontaktinformasjon og tilleggskategorier av segmentering avhengig av hva du ønsker å oppnå.


Det er også viktig å holde oversikt over alle interaksjoner med kunden, inkludert siste gang noen var i kontakt med dem, tilbakemeldinger eller klager, nyhetsbrev og e-postkommunikasjon, og kjøpshistorikk.


Med denne informasjonen kan selskaper finne ut av kundenes behov og ønsker, forutsi salg og lage segmenterte markedsføringsstrategier og kampanjer. Når du begynner å jobbe med et CRM-system, er det viktig å identifisere og forstå dine forretningsmål og hvordan du planlegger å oppnå dem basert på all tilgjengelig data. En oppdatert kundedatabase er en av de beste investeringene et selskap kan gjøre for å øke sin suksess.


Ønsker du å se hvordan Webson fungerer i praksis? Trykk på denne linken

bottom of page