top of page


For å forstå hvordan CRM-teknologi kan hjelpe norske bedrifter å vokse, er det først nødvendig å forstå hva CRM faktisk er. CRM, som står for kunderelasjonsledelse, er en samling av praksiser, strategier og teknologier som bedrifter bruker til å administrere og analysere kundeinteraksjoner og data gjennom hele kundens livssyklus. Målet med CRM er å forbedre kundeforholdene og øke kundetilfredshet og lojalitet. CRM-systemer samler kundedata fra ulike kontaktpunkter mellom kunden og selskapet, som for eksempel selskapets nettside, telefon, live chat, direkte post, markedsføringsmaterialer og sosiale nettverk. Med CRM-systemer kan også kunderettede ansatte få detaljert informasjon om kundens personlige informasjon, kjøpshistorikk, kjøpspreferanser og bekymringer.


Bruken av CRM-systemer kan gi organisasjoner fra småbedrifter til store selskaper en rekke forretningsmessige fordeler, inkludert:

  • Enkel tilgang til kundeinformasjon, som tidligere kjøp og interaksjonshistorikk, som kan hjelpe kundestøtterepresentanter med å gi bedre og raskere kundeservice.

  • Samling og tilgang til kundedata som kan hjelpe bedrifter med å identifisere trender og innsikter om kundene sine gjennom rapporterings- og visualiseringsfunksjoner.

  • Automatisering av salgstrømmer og kundestøttetjenester.

  • Markedsføringsautomatisering, der CRM-verktøy med markedsføringsautomatiseringsfunksjoner kan automatisere repeterende oppgaver for å forbedre markedsføringsinnsatsen på ulike punkter i kundens livssyklus for å generere leads.

  • Salgsstyringsautomatisering, der salgsstyringsautomatiseringsverktøy sporer kundeinteraksjoner og automatiserer visse forretningsfunksjoner i salgssyklusen som er nødvendig for å følge opp leads, oppnå nye kunder og bygge kundelojalitet.

  • Geolokasjonsteknologi eller plasseringsbaserte tjenester, der noen CRM-systemer inkluderer teknologi som kan opprette geografiske markedsføringskampanjer basert på kundenes fysiske plasseringer, noen ganger ved å integrere med populære GPS-apper basert på plassering. Geolokasjonsteknologi kan også brukes som et nettverks- eller kontaktmanagementsverktøy for å finne salgsmuligheter basert på en plassering.

Ønsker du å se hvordan Webson fungerer i praksis? Trykk på denne linken

Comments


Ressurser

Selskapet

Webson

Det hele startet for over 25 år siden med et oppdrag for det Norske Forsvaret. Det har videre utviklet seg til å bli markedets enkleste crm system for konsulent- og tjenestebedrifter. Det er en one-stop-shop for hver konsulentbedrift som trenger å fokusere på det de er best på. Derfor skal du overlate administrerende oppgaver til Webson

Få tips og triks på struktur og hvordan du kan effektivisere hverdagen mer

Takk. Du vil i løpet av kort tid få din første mail fra oss!

  • YouTube
  • Facebook
bottom of page