Excel er et utrolig kraftig og nyttig verktøy som de fleste er kjent med, og som tillater enkel tilpasning og tydelig informasjon i ett regneark. Imidlertid, når bedriften din når neste nivå og trenger mer enn hva Excel kan tilby, er det på tide å se på en annen løsning. Et CRM-system kan svare på alle spørsmål du måtte ha om kundene dine, inkludert muligheter for mersalg og oppfølging av avtaler. Kundeforhold betyr alt, og det er en risiko for å miste enorme muligheter hvis du fortsatt er avhengig av Excel.
Det er mange tilfeller der Excel blir utilstrekkelig, for eksempel når du må oppdatere informasjonen manuelt, informasjonen legges inn flere ganger uten å vite av hvem, eller kryssforbindelser og referanser blir vanskelige å forstå. I tillegg, avhengig av versjonen av Excel som brukes, kan det være begrensninger på sanntidssamarbeid mellom brukere. Dette kan være frustrerende og tidkrevende, og det kan føre til at viktige opplysninger ikke er tilgjengelige når du trenger dem.
En CRM-løsning kan hjelpe deg med å få all informasjonen på ett sted og gjøre den tilgjengelig for alle medarbeidere uansett hvor de befinner seg, så lenge de har en internettforbindelse. CRM-løsninger har også funksjonaliteter for duplikatkontroll og automatisering av oppdatering av informasjon, noe som kan spare deg for tid og forhindre unødvendige feil. Alt som legges inn i CRM-systemet blir også søkbart og gir rask tilgang til informasjon om kunder, samt oversikt over oppfølgingsaktiviteter og utestående tilbud.
Hvis du vurderer et CRM-system, bør du vite at endringer ikke alltid er enkle, men er nødvendige for at bedriften din skal vokse og utvikle seg. Med et CRM-system kan du spare tid og øke effektiviteten, og ikke minst gi bedre kundebehandling. Kontakt oss i Webson, for mer informasjon om hvordan et CRM system kan forenkle hverdagen deres.
Comments